Webinar: Hvad gør en side god i Googles øjne

Webinar: Hvad gør en side god i Googles øjne

Første webinar i en forhåbentlig lang række. I dag handler det om, hvad Google ligger vægt på, når en side skal være af høj kvalitet.

Du kan se præsentationen fra webinaret her:
https://docs.google.com/presentation/d/1coUcEluwxTV-7mrhF1J5N_Y2jtKxDmb4cfL8xXXx-X0/edit?usp=sharing

Og her kan du læse lidt uddybende

Indikatorer på kvalitet

  • Sidens indhold er unikt
    Samme indhold og behandling af emnet, findes ikke andre steder på nettet.
  • Sidens værdi for besøgende er unik
    En besøgende kan ikke få samme udbytte af at besøge andre sider på nettet.
  • Siden har eksterne reference links
    Siden står ikke alene, men er brugt som reference i andet indhold på nettet.
  • Siden har mange links fra andre sider af høj kvalitet (både internt og eksternt
    Siden har indgående links fra andre sider, der overholder kvalitetskravene. Både interne og eksterne.
  • Siden loader hurtigt (optimering, AMP)
    Indholdet vises hurtigt. Især vigtigt på mobiltelefon
  • Siden er tilgængelig og brugbar på alle enheder
    Siden kan både ses og bruges 0på alle mulige former for devices
  • Indholdet er grammatisk korrekt med få stavefejl, velformuleret og letlæselig
  • Video og billeder har tekst baserede alternativer
    Der findes tekst på siden, der forklare hvad billeder og video indeholder og ALT beskrivelser af billeder, forklarer hvad der er på billederne.
  • Indhold er velorganiseret og nemt at konsumere
    Det er gjort skim-bart og nemt at indtage indholdet og forstå pointerne.
  • Siden bruger referencer og linker / peger til indhold, der forklare eller uddyber pointer, kildeangivelser o.lign.
    Siden bruger selv referencer til at understøtte pointer og budskab. Både interne og eksterne.
  • Siden svarer på besøgendes spørgsmål
    Besøgende fra organisk søgning vender ikke tilbage til søgeresultatet og klikker på en anden side i resultatet. DE vender hellerikke tilbage og søger efter andre søgninger, der relaterer sig til den de lige har udført, hvor de klikkede på din side.

Sådan måler du kvalitet

  • Generelt må du IKKE bruge
    • Besøgs-længde, Enkeltsidefrekvens (bounce rate), Organiske besøgende, Assisterede konverteringer
      DE KAN IKKE STÅ ALENE
  • Du skal bruge kombinationer af flere målepunkter
    Opsæt mål og visninger i din statstik, der kombinere flere målepunkter.
  • Mål på pogo-stick effekt
    Jeg har et stykke kode, der gemmer antallet af gange besøgende kommer fra google, ser en side, og klikker på tilbageknappen. Det er en rigtig god indikator for dårligt indhold.
  • Sæt mål op for kvalitetsindikatorer
    Bruger du Google Analytics, så opsæt mål, der kombinere flere af faktorerne
  • Brug kode, der udløser sidevisninger ved konverteringer på single-page websites
    Har du knapper til f.eks. “Læs mere”, “Læs resten”, “Var denne side nyttig”, “Bedøm indholdet”, så lig Google analytics kode på knappen, der udløser en sidevisning. På den måde får du en mere retvisende enkeltsidefrekvens. Og du får et bedre billede af, om besøgende interagere med dit indhold.
  • Brug ikke antal gennemførte mål for kvalitet, men andel i forhold til totale sidevisninger
    Antallet at gennemførte mål på en side, er i sig selv intetsigende. Men forholdet mellem antal gennemførte mål, målværdier og antallet af sidevisninger. Det er interessant.
  • Inddel sider i tre grupper
    • Høj kvalitet sider
    • Middel kvalitet sider, som kan forbedres
    • Lav kvalitet sider, som bør slettes eller laves helt om

 

 

 

About The Author

Peter Munkholm

No Comments

Leave a Reply

UDEN DEM KUNNE JEG IKKE LAVE NOGET

MINE SEJE PARTNERE

JEG SIDDER BARE OG VENTER

KONTAKT MIG

A-resultat er min passion. Min hobby som blev til mit arbejde igennem 15 år i reklamebranchen, på webbureau eller reklamebureau. Jeg har arbejdet med alt fra startups til nogen af landets største kæder.
Men jeg mener ikke altid bureauerne giver den service og passion, som der skal til. Så nu har jeg gjort min aller største passion til min levevej:

Jeg vil lave de bedste websites til mine kunder. Jeg vil tæt på mine kunder og udvikle dem og deres virksomheder online.

Ring eller skriv, hvis du har brug for min hjælp.

Adresse:

Sofiendalvej 18, Strib
5500 Middelfart

Telefon:

+45 26 71 48 92

Åbningstider:

Man-Fre 08.30 – 21.00
Lør-Søn 10.00 – 17.30





WEBINAR, TIPS & TRICKS OG TILBUD

FÅ NÆSTE GRATIS RÅDGIVNING
DIREKTE I DIN INDBAKKE

* indikerer krævede felter
Interesseområder

Jeg sender ikke ubrugelige nyhedsbreve. Jeg hader forstyrende e-mail, som man ikke kan bruge til noget. Jeg sender kun bidder af den rådgivning, som jeg ellers tager 750 kr. i timen for. Så når du er tilmeldt mit nyhedsbrev, så garanterer jeg, at der vil være råd og vejledning, som du decideret vil kunne tjene penge på, og få mere tilfredse kunder.