Styr på udbyttet af din online markedsføring

Styr på udbyttet af din online markedsføring

HAR DU ET WEBSITE, og ved du hvad du tjener på det? Laver du online markedsføring med AdWords og f.eks. Facebook annoncering, og ved du egentlig hvor meget du tjener på det?

Konverteringssporing

For det første kommer overblikket over din effektivitet i online markedsføring, fra noget der hedder konverteringssporing. Det betyder at du med din online statistik, sporer hvornår en besøgende på dit website laver noget, der gør dem til en kunde eller et lead. Det er når de “konvertere” fra at være en almindelig besøgende, til at vise tegn på at ville være kunde, eller bliver til en reel kunde. Det kan der opsættes sporring af med Google Analytics. Enten vis lidt javascript kode, eller ved at bruge Tag Manager.

Konverteringsværdi håndtering

Hvis du har en webshop, så er sagen jo simpel. Værdien af hver konvertering er ordreværdien din kunde køber for. Men hvis du bruger kontaktformularer og lignende værktøjer, der blot genererer et lead, så skal du have lommeregneren frem. Hvis du kender den gennemsnitlige ordreværdi for kunder, der er kommet ind via dit website, og du ved ca. hvor mange online leads der skal til, før du har en kunde. Så kan du jo faktisk regne en estimeret værdi af hver konvertering ud. Og det er vigtigt, hvis du skal optimere din online annoncering.

 Google Analytics og AdWords

Når dine konverteringer og værdien af dem er defineret i Google Analytics, så kan importere dem ind i Google AdWords. Og nu får du pludselig et overblik over hvor meget du tjener på dine annoncekampagner, annoncegrupper og søgeord. Det er meget rart at være sikker på, at annonceringen kan betale sig.

 Her ligger guldet – Indirekte salg

Men det er jo ikke altid, at dine annoncer produceret et lead eller en kunde i første hug. Nogle gange springer kunden fra, for at lede efter alternativer, og vender tilbage senere samme dag. Nogle gange leder kunden efter priser, så de kan ligge det i budgettet, når pengene er der, så vender de tilbage. Men i begge tilfælde, der er det din annoncering, der gav dem kendskabet. Uden annoncen, så havde du ikke solgt din vare eller fået dit lead.

Hvordan holder du styr på værdien, af de indirekte salg, som din annoncering producerer?

Har du brug for hjælp til at komme igang med effektiviseringen og tjene mere på dit website, så brug kontaktformularen her under, eller ring på

26 71 48 92





About The Author

Peter Munkholm

No Comments

Leave a Reply

UDEN DEM KUNNE JEG IKKE LAVE NOGET

MINE SEJE PARTNERE

JEG SIDDER BARE OG VENTER

KONTAKT MIG

A-resultat er min passion. Min hobby som blev til mit arbejde igennem 15 år i reklamebranchen, på webbureau eller reklamebureau. Jeg har arbejdet med alt fra startups til nogen af landets største kæder.
Men jeg mener ikke altid bureauerne giver den service og passion, som der skal til. Så nu har jeg gjort min aller største passion til min levevej:

Jeg vil lave de bedste websites til mine kunder. Jeg vil tæt på mine kunder og udvikle dem og deres virksomheder online.

Ring eller skriv, hvis du har brug for min hjælp.

Adresse:

Sofiendalvej 18, Strib
5500 Middelfart

Telefon:

+45 26 71 48 92

Åbningstider:

Man-Fre 08.30 – 21.00
Lør-Søn 10.00 – 17.30





WEBINAR, TIPS & TRICKS OG TILBUD

FÅ NÆSTE GRATIS RÅDGIVNING
DIREKTE I DIN INDBAKKE

* indikerer krævede felter
Interesseområder

Jeg sender ikke ubrugelige nyhedsbreve. Jeg hader forstyrende e-mail, som man ikke kan bruge til noget. Jeg sender kun bidder af den rådgivning, som jeg ellers tager 750 kr. i timen for. Så når du er tilmeldt mit nyhedsbrev, så garanterer jeg, at der vil være råd og vejledning, som du decideret vil kunne tjene penge på, og få mere tilfredse kunder.